Semesterdags

Så gick ännu en semesterdag. Vi har haft semester sedan Midsommarsafton. Bara tagit det lugnt, åkt hem till mina föräldrar för middag, grilla med farbror och alla kusiner med sina respektive och barn.
vattna och ta hand om min bittermelonplantering. 
Det är dem i dem stora vita frigolitboxarna som är bittermelon. Bittermelon ser ut såhär....
(bild lånad från Google)
 
Min man älskar att äta wokad bittermelon med vitlök och soja. Den är bitter i smaken men har hälsofördelar. Bland annat är den bra för diabetiker En av mina bittermelongurkplantor har fått blomma men den ramlade ner. Så inga gurka från den delen. Jag hoppas på mer blommor och kanske en eller två bittergurkor att lägga i woken.Vi får se hur det går. 
 
Annat som jag har hunnit med är att mata min 7 månaders dotter varannn timme med egengjord pure på kokt potatis, morot och fläskkött. En klick smör gör susen. Jag har aldrig sett en sådan liten bebis äta ca 300-400g mat/gång och ca 1-1,5h senare vilja ha sin flaska med modermjölkersättning. Efter maten brukar hon vara nerkladdad i hela ansiktet, ärmarna, hela golvet och bordet. Det slutar med att jag måste bada, byta torka och låta bebisen ta sin tupplur. Hon sover två gånger per dag och sover ganska tidig på kvällen. Det känns som jag matar henne hela tiden, bada, byta blöja och sitta bredvid henne tills hon somnar. Hinner knappt något. Den stora flickan fick feber för ett par dagar sedan och fått tjock slem i halsen. Vädret har inte varit fint alls så det har inte varit någon läge att gå på utflykt. Vi måste hinna med att besöka släkten i Halmstad, besöka två ställen i Skåne helst. Imorgon ska vi försöka kolla in rean på någon köpcentrum och låta stora flickan gå och busa av energin. Det märks att hon vill ut på utflykt, inte bara sitta hemma. Det är nu man vill att hon ska gå en dag i veckan till förskolan för att öka på hennes stimulans under semesterveckorna. Hon älskar verkligen sin förskola. Annat som jag har hunnit göra är att byta bort min Carena Easy sulkyvagn för jag behöver platsen. Jag köpte en lila chicco liteway 2016 paraplyvagn för jag älskar lila och jag behöver inte 3 sulky när jag älskar en paraplysulky med sufflett. Just nu har jag även en Carena buggy light som jag försöker sälja eller byta bort. Behöver faktisk inte den eftersom den saknar sufflett. Håller på och rensar upp här hemma och satt stopp för att gå på loppis. Älskar att gå på loppis, speciellt söker jag Harlekin Historiska romaner eftersom jag vill inte betala 70kr/st bara för att läsa dem en dag. Jag betalar max 20kr/st. Drömmen är ju att hitta många för en billig peng. Men hitills har jag inte haft något tur alls.
susana
2016-07-28 @ 08:18:29
URL: http://susanas.se

spännande, jag har aldrig testat sån bittermelon.

Svar: Den är verkligen bitter men bra för hälsan att äta bittert.
My




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0