Puh vilket väder!

Det är sommar på riktigt men huvudbryn är numera hur man ska skydda sin snart 6 månaders från solens varma strålar. Det är inte alls kul att bli solbränd. Ett bra alternativ är naturligvis långarmad tunn pyjamas så man slipper svettas på dem ställen som kläms åt vilket brukar bli runt midjan. Dessutom är pyjamas lättare att sätta på en liten 5 månaders bebis. Speciellt om det ska gå snabbt. På Lindex hittade jag tunna pyjamas till henne. Sedan på Apotea köpte jag Eco Cosmetics solskydd. Fick det rekommenderad av någon som inte vill ha en massa skit i solkrämer, ej djurtestade. Solkrämen var inte alls mycket dyrare om man köpte via Apotea än andra sorter. Jag vet att La Roche Posay, Apotekets Hjärtat Apostrophy och Eucerin är lika bra. Som sagt så måste man fånga dagen för den kommer inte igen. Jag passade på och tvätta för vi ska ha släkt från USA på besök under helgen. Eftersom min man hade ledig igår passade vi på att besöka mina föräldrar som bor ca 10 min gångavstånd. Vi njöt av det varma vädret med Vivian fick leka i vatten, Halley ligga på solstolsdyna i skuggan, maken och hans bästa vän dricka öl i närheten.
Vivian plockade en massa blommor o slängde i barnpoolen.  På kvällen gjorde jag Mugcake med färdigblandningen från dr oetker. Himlans god var den. Mycket bättre än att köpa en tårtbit. 

Pia
2016-05-26 @ 13:56:57
URL: http://hornstull.nu

Vilken härlig sommarbild! :)

My Chieng
2016-05-26 @ 16:17:52
URL: http://journalofagastronomiac.blogg.se/

Tack Pia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0