Min Helsinggör resa

Igår i fredags passade jag på att göra en mini mini resa utomlands. Jag tog tåget med mina minikopior till Helsingborg. Väl där åt vi lunch bestående av bullar med lufttorkad skinka, lite goda tillbehör från salladsbaren från Coop samt chilli cheese tops.
 
Jag och mina två mini kopior.
Vivian stirrar fascinerat på havet och i bakgrunden ser vi Kronborgs slott. Den slottet som folk kallar för Hamlets Slott från Shakespeare pjäsen. Där pågår nu en live show men vuxenbiljetten kostar 140 danska kronor vilket blir 186kr att gå in självaste slottet. Jag föredrog att stanna i självaste borrgården så att säga. No need att besöka slottet. Google är nog billigare än att betala 186kr. Detta trots att jag älskar slott och vill gå in men tyvärr lever jag på en tajt budget just nu. Dessa pengar kunde jag faktisk kosta på varsin mjukglass för 30 danska kronor stycket då jag var klar med Helsinggör. Kyrkan behövde jag inte kolla, var mest ute efter en kort billigt utomlandsresa. Tänkte egentligen äta middag i Helsingör men skippade det. 
 På Helsingörs hamn fanns den här fina statyn. Den påminner oss om vår livstid.
Fisk gjord utav plast. Allt skit vi slänger i havet skadar djurlivet i havet. Jag hittade även den här smarriga rätten som jag vill gärna äta men var för mätt. Hade snacksat hela eftermiddagen.
På båten passade jag på att köpa 2 flak öl från Scandlines båten. Skulle jag köpt öl från Helsingör skulle det bli dyrare och jag skulle inte få något gratis. Den här fina badlakan är mjuk och go. Vivian fick 4st kinderägg. Det var även billigt med Marlboro ciggg, 42kr per paket men jag hade inte tillräcklig med pengar med mig så jag prioriterade ölen och gratisbadlakanen. Vi får se om maken vill göra resan tillsammans med mig och då kan vi handla cigg också. Han var utomlands i Madrid för att hälsa på släkten. Ärligt talat så är det skönare att vara hemma med döttrarna och åka tåg och båt på dagsutflykter.
 
 
 
susana
2016-07-26 @ 09:13:45
URL: http://susanas.se

vilken mysig dag!

det där med nedskräpningen är så tråkigt, alla människor vet ju bättre!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0