Mathjälpen

Ibland händer saker i livet som gör att man står där mittemellan två gap av inkomst och att söka hjälp hos myndigheterna tar tid. Själv har jag valt att bidra med min egen förmåga med vad jag kan trots låg inkomst själv.
 
Jag stödjer Mathjälpen som främst stödjer barnfamiljer med kläder, mat och presentkort. Man kan själv välja om man vill köpa en matkasse/samlar ihop kläder/skor eller köpa presentkort och skicka iväg det. Detta är min andra år som jag väljer att hjälpa en barnfamilj. Förra året bidrog jag att en 7 årig flicka fick julklappar och de fick lite julmat för mamman och henne. I år samlade jag ihop en stor kasse till en familj då jag samlar över tid och när det väl kommer en anrop i Malmö så leverar jag till familjen. Dock så såg jag en annan Malmöfamilj behövde hjälp senare än det första familjen så valde jag bidra med vad jag kunde och samlat ihop på en dag. De behövde bland annat två overaller, blöjor, våtservetter och lite hygienartiklar samt mat/välling. Den första bilden på overallen köpte jag begagnad i närheten av mig för 40kr, Hellre att flickan får en overall som håller henne någonlunda varm än inget alls. Sedan den prickiga overallen i bild nr 3 hade min dotter som mellanting förra vintern då hon inte var tillräcklig lång för hennes Didriksson overall. Den prickiga kostade mig 50kr och man kunde lätt se vilken unge som var min då. Jag köper gärna barnkläder speciellt ytterkläder från andra då det är mer ekonomisk. jag bidrog med 100kr presentkort på Ica imed jag inte hade tid för att handla/samla.
 


 
 
 
Den första kassen(bilderna nedanför) som jag samlade ihop innehöll mer mat till större värde då jag samlade över 6 månader till den. Jag lyckades byta till mig en vällingpaket mot en grön Zoegaskaffe. Jag köpte lite billiga grönsaker, våtservetter, pulvermos, fiskpinnar, havregyn,mjölk, dusch till barn samtidigt som jag rensade ur skafferiet på saker jag inte vill ha kvar.




 
År 2016 har jag inte börjat samlat ihop mer än 1kg pasta. Vi får se hur det ser ut sedan. Bidra gärna ni som har jobb. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0