Himmelriket för mig!

Eftersom jag älskar att odla åkte vi i söndags till Plantagen. Jag vet att man borde åka till mindre växthusföretag för mer geniun odlingsgrejer men de ligger oftast lite off och svårt att komma med buss. Så jag tog Svågertorp rundan med Siba, Plantagen, Arken Zoo och Happy Candy i Malmö. IKEA låg bara i närheten men jag vill inte smitta ner massor av barn med min äldsta dotter så jag valde mindre ställen som folk går till. Där fanns en massa fint som jag ville köpa men fick hålla hårt i plånboken då jag måste spara inför födelsedagsfirandet.
 
 
Såhär kul hade min Vivian. Hon klättrade och hoppade i utemhussofforna, satte sig och gungade i den där gundmöbeln och tittade på ärtskotten som växte så fint i pallkragen. 
Två olika sorters amerikanska blåbärsplantor som man kunde köpa och plantera :)
 
3 olika sorters chilli fanns det....
Aubergine min favoritgrönsak.....har faktisk köpt fröer med avlånga auerbeginer men vet inte var jag har gjort av med dem....
 
Sötpotatisplanta med....får bara lite nostalgi här imed min svärmor i Kina använder dem gröna bladen som vilken bladgrönsak som helst i wok....
Gojibär,trodde inte att man kunde odla det här i Sverige ens....
Fina tranbärsplantor, bredvid dem fanns lingonrisplantor...
men även melonsplanta...gissa om jag ville köpa alla plantor som jag har postat bilder....
 
Hittade även gulligaste solcellslampa för trådgården till billig pris :)
 
Så vad köpte jag där på Plantagen? Jo ett 6 pack penseer för 10kr!
 
 
 
 
 
 
 
 
susanas.blogg.se
2016-04-19 @ 13:03:33
URL: http://susanas.blogg.se/

sv: jasså hehe de är solika med va de små gillar. Min son älskar smoothie.

ser ut som ni hade trevligt :) kul att plantera, jag har dock inga gröna fingrar heheh

susanas.blogg.se
2016-04-20 @ 23:16:33
URL: http://susanas.blogg.se/

svar: Det är ju värdigt olika från barn till barn. Idag gick nattningen mycket bättre än igår, de tog nog en halvtimme för mig att natta lilleman. Det kommer bli bättre för honom och oss med rutiner, så han vet vad som gäller och att han ska somna i "normal" tid. Han går ju på fsk 15h i veckan och där har han rutiner som han följer vilket hjälper hans vardag.

Sen tror ja de kommer hjälpa oss när bebis kommer. vi kommer inte kunna ha två små i sängen hehe. idag somnade han som igår i vår säng men jag tänker att vi får flytta ut honom successivt till hans rum. Nu är han ju van vid att sova med oss.

somnar emilio sent vaknar han sent, ett tag la vi oss 22 / 23 och gick upp typ 12h senare.. det blev lite fel då hehe..

Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF
2016-04-26 @ 10:29:30
URL: http://jennifers.nu/

åh va roligt :) jag älskar också att plantera

Svar: Du får nog berätta vad du gillar att odla :)
My




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0