Höst Höst Höst

Idag var jag på en lokal skördeaktivitet. Anledningen till att jag valde att gå där är för att stödja det lokala som händer precis bakom min mammas kolonilott. Där har man pratat om att skapa en botanisk trädgård i ca 10 år men inte förrän för ca 2-3 år hände det någonting. Vi var på öppningsceremonin för Milliennieskogen på Lindängelund rekreationsområde förra året i Malmö. Dagen började kyligt men soligt, perfekt höstväder för loppis eller skördemarknad.
 
 
 
 
 
 
Korvgrillning och så fanns det stationer för lite aktiviteter. I det här fallet försäljning av lokalproducerad honugn, potatistryck och så gör dina egna småkryp och insekter utav naturmaterial..
 
 
Jag köpte en burk hösthonung trots att jag hade redan 3 andra burkar honung hemma. Min dotter tyckte att måla med pinne på lakan var mycket roligare än att göra potatistryck. Hon stod så i cirka en timme och bara målade.
Visst är dem fina?
 
Det var tunnbrödsbakning med naturell yoghurt och egenproducerad honung, den konstgjorda sjön glittrade så fint i höstsolen....
 
 
Första bilden föreställer de fina kastanjeträden på Kastanjegården där mina föräldrar bor, andra bilden är på nypon som togs på kolonilottten och tredje bilden där blommar jordgubbsplantorna ännu i samma kolonilott.
 
Sist men inte minst en fin härlig bild på blommande kronärtskocka :)
 
Vad är ditt bästa minne med hösten?
 
 
 
 
 
 
Zaisha <3
2015-10-12 @ 16:17:35
URL: http://zaisha.blogg.se/

ååhh vad roligt med aktiviteter... jag är så tråkig att jag under stora delar av hösten är inne och kollar på film. så har ingen jättebra höstminne förutom första gången jag och min man gick på promenad tillsammans i skogen när han flyttade till sverige. Det var så roligt att se han bli hypad över färgen på löven :p

Svar: Allt handlar om saker man väljer att göra ju. Jag saknar socialt liv på helgerna när jag släpar med min dotter. Min man jobbar alltid långa dagar på helgerna plus de flesta vardagar och då måste jag gå ut och njuta av höstens rikedom innan det första snön faller. Det påminner mig om min mans första år i Sverige där han fick uppleva snön för första gången. Där han bodde och är uppväxt finns ingen snö, han bodde i en tropisk klimat där det är mestadels sol, regn och vind.
My




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0