Förskolans kulturkväll

Idag var det förskolans kulturkväll och det bjöds på knytkalas och showande blivande 1:e förstaklassare. Jag fick smaka en underbar gambiansk fårgryta med jordnötsmör i. 



 Själv bjöd jag på stekt tofu med vitlök, lök och tomat med sojasås och pyttelite socker i för smakens skull.


Här är vi alla tre med en groupie. Jag och mina minikopior. Det blev Katy Perry Roar, breakdans, Frans I'm sorry och så mer breakdans och sedan en avtackning med blommor och namntavla med en underbar dikt på. Tyvärr glömde jag att fotografera den eftersom min Vivian inte skall börja på 1:a klass förrän om ett par år. När festen var slut tog jag en liten doggybag med Tiramisu som var jättegod. 
Yes jag älskar min Babyjogger citi mini GT dubbelvagn. Den är min trogna arbetshäst. Efter att jag hade kommit hem blev det att bada och mata Halley så hon kan sova kl 20:00 och jag kan vila en stund.
Johanna
2016-05-19 @ 22:35:52
URL: http://johannamontell.se

vilken rolig tillställning! det måste varit uppskattat :)

Svar: Det var det, det var som en avslut för de äldre barnen och en buffé för lilla mig att prova något nytt. Även om Malmö är så kulturellt med så många länder i en samma stad finns det inte mycket att välja på i Afrikansk mat.
My

Zaisha <3
2016-05-20 @ 17:51:09
URL: http://zaisha.blogg.se/

gud va mycket gott det fanns.. blev sugen på alllt :p roligt att de ordnar kulturkväll :)

Svar: det tyckte jag med, jag bara undrar varför jag inte gick förra året
My

susanas.blogg.se
2016-05-24 @ 20:49:44
URL: http://susanas.blogg.se/

sv: Tack så mycket.
Kul att få besök av släktingar som bor så långt bort.


Vad roligt med kulturfest vi ska också ha de på E's förskola snart. Har inte kommit på vad vi ska laga än. Känner pressen haha

Svar: Ta det lugnt, tänk buffemat som inte behöver värmas. varma rätter som är kall går lika bra att äta ljummen/kall i den här somamrvärmen. Någon köpte till och med kebab och pommes take away till kulturkvällen eller en köpetårta. Du kan göra en egen tårta, går snabbt och billig med tårtbotten som är färdiga, lite grädde, krossad ananas och sylt. Toppa utsidan med grädde, färsk frukt. Det kommer garanterat att ätas upp. Eller baka en paj och ta med Ekströms vaniljsås. Om du verkligen inte har tid finns detta tårta som man fixar ihop på 10 min. Ser galet snygg ut och lika god. http://www.jennysmatblogg.nu/2016/04/20/tarta-pa-tio-minuter/
Annars kan man göra smörgåstårta med vit toastbröd. Det behöver inte vara en hel stora A4 smörgåsbotten. Det kan vara små fyrkantiga skivor som ligger bredvid varandra.
My




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0