Går det att kombinera att vara tvåbarnsmor och Pokemon Go?

 
När spelet Pokemon Go kom ut i mitten av julitänkte jag VAd KUL! Men sedan fick jag tänka om lite. Det är inte speciellt klok att spela det spelet när jag fick reda på att man skulle stirta ner i sin mobilskärm. Det dröjde ända tills spelet offieciellt släppte här I Sverige och att min syster följde med på en promenad att mata ankorna som hon berättar att dem där pokemons dyker upp vibrerar telefonen. Då tyckte jag att det var genialt att den funktionen finns och nu kunde jag spela. Jag spelar på vägen till matbutiken som ligger 5 min gång. Nere på gården finns det 4 pokestops och ett pokegym. Jag har tagit barnen ut till parken för att mata ankor och passade på att fånga några. Gått en extra lång varv i parken bara för att kläcka några ägg. Huvudsaken är att spela för att det är kul, att ta det i din takt och vila mycket, speciellt om man sköter om bebis. Jag kan spela vissa dagar bara 5-10 min. Har jag planerat för en längre utevistelse spelar jag på säkra zoner, hålla mobilen i vänster hand och köra barnvagn med högerhanden. Säkra zoner är tex gå igenom en kyrkogård, parker eller sitter på bussen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0