Glad Valborg!

Dagen började jättebra med en liten sovmorgon. Sedan tog jag det lugnt och  matade lilla Halley, bytte o såg till att stora flickan Vivian fick din flaska med mjölk i. 
Min favoritfrukost består av rostad bröd med ägg, kaviar och makrill i tomatsås. En kopp Zoegas kaffe med kaffegrädde i. Annat som jag brukar älska att äta är Crumpets med lite smör och sylt och så en kopp Earl grey till det.
Crumpets med smör. Bild lånad från nätet.

Vad är din favoritfrukost?


När jag passade på att fixa frukost skalade jag potatis, kålrot,palsternacka och morötter för att göra en grönsakssoppa med köttfärs i. I bakgrunden dånar Oppa Gagnam style från surfplattan då Vivian fullkomligt älskar låten. De allra flesta brukar terroriserar sin familj med låten Let it go från filmen Frost(Frozen) men inte här. Den låten eller Nursery rhymes på engelska brukar hon köra sönder så jag får huvudvärk. Jag gjorde även en risgröt(jasminris), ingefära och fläskfärs till lunch/frukost till Vivian. 
På detta viset får jag i henne mer än bara kolhydrater,frukt, grönsaker och mjölk. Så idag blir det att stanna inomhus och bara ta det lugnt. 

susanas.blogg.se
2016-05-09 @ 23:33:50
URL: http://susanas.blogg.se/

sv: men vaah vilka grymma förlossningar du haft, jag hoppas min förlossning startar av sig själv och att vattnet går. måste va en häftig känsla hehe..

min favvofrukost är banan och hallonsmoothie och iskaffe, så gott

Svar: Om inte man har upplevt det är det definitivt en upplevelse. Känns som mensen bara rinner ut pö om pö och man byter binda tills man inser vad det håller på och hända.
My




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0