Familjefest McDonalds

På samtliga McDonalds mellan 28-29 Nov är det familjefest på alla restauranger. Där blir det pyssel o byggande av Ronald McDonalds hus mellan kl 11-16. Dessutom de som skänker pengar i bössorna får en tröstis plåster så länge lagret räcker. Syftet är att samla in mer pengar så de kan bygga ut befintliga RM hus så att fler familjer med svårt sjuka barn kan bo tillsammans under den svåra tiden. 10% av all försäljning går ditåt. 
 
12 dec blir det en annan familjefest i utvalda restauranger med jultema. Man får hålla utkik på www.mcdonalds.se lite längre fram för att se vilka restauranger det gäller.          
 
Jag fick dessa kuponger imed jag har barn och vi är medlem i Ronald Mcdonalds klubben. Vi brukar gå ditåt en gång per vecka som en del av vår mor/dotterkväll 


Jag gillar bäst frukosterbjudandet då det är lyx att äta frukost på en vardag utan stress ute. Ju billigare desto bättre. Mera sådana tack!! Jag har även deras app så var 5:e kopp kaffe/latte/cappuccino blir GRATIS.
 
Ni undrar varför jag tar mitt barn ditåt en gång i veckan? Eller huruvida jag marknadsför skräpmat? Jag har ganska fritt syn på mat, hemma äter vi näringsrik kinesisk mat utan en massa halvfabrikat så en till två gånger i veckan kan vi lyxa till det med skräpmat. Det ska bara inte vara så att man alltid äter varje dag på skräpmat. Någon gång måste man unna sig. Mat ska vara lustfyllt, variationsrik och inte så värdeladdad.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0