Så kom vattenkoppor till oss med....

I söndags fick jag svaret på de tre prickarna som jag noterade på Vivians rumpa. När klockan hade passerat 10 på förmiddagen och skulle byta bajsblöja och kläder på henne såg jag att det fanns röda prickar litegrann på övriga kroppen. Eftersom det pågår epidemi med just detta och på hennes avdelning hade redan 7 st barn redan fått var det dags för hennes tur.....
 
Om cirka 3,5 vecka fyller ju skruttan 3 år och jag hoppas då att Halley som är 4 månader nu att få ett litet och kort sjukdomsperiod. Det tar ca 2 veckor för smittade att få vattenkoppor på kroppen.
 
Vivian ska få Hot Wheels tema på sin födelsedagskalas med tårta och muffins. 
 
 
Eftersom hon älskar generellt bilar och jag vill inte köra typisk flickig eller pojkigt på respektive kön så det blir detta efter hennes intresse. Summan kommer att landa på 1000kr för hela kalaset. Jag kommer att baka tårtan och muffins själva. Grejer till kalaset köpte jag på Barnkalaset.se. Om du köper via REFUNDER så får du tillbaka en del av summan du betalar för kalaset. Trodde inte jag skulle handla så mycket men summan från Barnkalasets hemsida landade på ca 600kr för Vivians kalas, 50kr för Halleys kalas och så frakt ovanpå detta med 50kr. Detta oblat kommer jag att använda och det kommer att bli chokladbotten, körsbärssmak och vaniljkräm. Andra tårtan kommer att ha sockerkaksbotten, jordgubbssylt och vaniljkräm med liknande oblat. Vi kommer att bjuda in ca 10 barn. 
Halleys kalas kommer att bli i november men jag ville spara in på frakten och baka tårtan själv beställde jag Sofia den första oblat.Det kommer att bli en liten kalas hemma med närmaste familjen(mina föräldrar och syskon plus svåger).
 
Jag rekommenderar verkligen att kolla in Barnkalaset.se då de har massor av fina teman att välja emellan och glöm inte bort REFUNDER! Vilken tema gillar du bäst och varför kära läsare?
 
Susana
2016-04-15 @ 14:54:35
URL: http://susanas.se

Sv: åh vad häftigt. Jag gillar namnet Antonia får se vad sambon säger hehe.



Vad roligt med kalas. Smart att handla via refunder! Kram

Svar: jag sparade in hela frakten på det sättet. inte trodde jag att kalssaker kunde vara så dyra. men värt pengarna när vi inte har firat barnkalas innan
My




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0