Min födelsedag

Igår var det min födelsedag. Jag fick en bytta med Durian. Ja den stinker men är så jäkla god att äta. Jag är himla nöjd.
På morgonen tog jag min stora flicka till förskolan kl 7:55. Därefter gick jag ut för att äta frukost med min yngsta dotter Halley så min man får sova ut. Det är ingen idé att sova ut när man är nybliven tvåbarnsmor. Man vaknar ändå dem tiderna som Halley brukar äta på morgonen. Man har vant kroppen vid det. Det blev fransk hotdog, kaffe och pecan cheesecake. 
Därefter passade jag på att shoppa lite. Det blev en runda till Rituals och Kapp Ahl. På Rituals kan man som medlem i deras kundklubb kostnadsfritt få välja en valfri gåva och få 20%rabatt. Jag valde 
den här doften av bergamot. Bergamot finns i Earl Grey teer bland annat så det var en mild doft. Jag passade på att handla present till Melanie också. Hon fick handkräm den hon behövde och älskar plus touch Of happiness med apelsin och Cedar doft kroppslotion i reseförpackning så hon kan använda på Parisresan.

 Sedan gick jag till Kapp Ahl triangel köpcentrum. Butikschefen är supertrevligt och kom ihåg mig. Där blev det ett köp till Halley och jag fick 25% rabatt för jag är medlem i deras kundklubb. Rekommenderar kapp ahls barnkläder. Lindex barnkläder är lika bra de med men jag hann inte shoppa mer. Jag blev tvungen att skynda mig hem för att påbörja lunchen. Det blev entrecote, bearnaisesås och kokta morötter och potatis och stekt lök. 

Efter lunch passade jag på att sova eftermiddag innan det var dags att hämta stora dottern. På kvällen gick jag och mina minikopior till Rådhuskällaren för Filéfrossa med Melanie.

När jag kom hem var jag rejält trött men glad. Jag fick en superpresentkort från Melanie. På lördag ska jag fira födelsedag med familjen på vietnamesisk brunchrestaurang Nam Do.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0