Shoppingdag i Nova Lund

I måndags var det sista dagen för att använda Jojo sommarkort för hela Skåne. Jag orkade helt enkelt inte vara på Malmöfestivalen så jag tänkte vara spontan för en gångs skull. Planen var egentligen att åka till Kristianstad och överraska någon men jag missade bussen med 3 min och kom försent till tåget. Då bestämde jag mig för att åka till Helsingborg istället men min lilla treåring var hungrig och ville ha korv med bröd. Då blev det ändring i reserutten och vi åkte till Lund istället. Till Nova Lund köpcentret. Där kollade jag på 5-6 butiker på rean. Jag köpte två stycken fleecetröjor till min trotsiga treåring som kommer antagligen inte sätta på sig vinteroverall samt en ullbyxa. Byxan var det halva priset på men fleecetröjordna hade dem bara sänkt med 24kr/st. Hellre det än att betala full pris. 
Ibland måste man vara kreativ. Min treåring är en liten dam som växer sakta. Hennes nuvarande storlek har hon haft sedan i våras och vinterkläder, regnkläder, regnstövlar och gympaskor är fixade. Bara vinterskor kvar och om hon inte växer fort denna höst eller vinter kan vi nog använda samma par vinterskor som förra vintern(!). På Lindex hittade jag denna jacka som jag älskar men jag tänker inte betala 300kr för en ny jacka när Vivian inte växer så snabbt och inte behöver ny jacka. Hon fick en ny utav släkten förra vintern i en storlek större Än hennes nuvarande storlek. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0