Bloggmässa Familj&Barn

Den 7 nov anordnade PR-byrån Walles&Glantz en bloggmässa med temat familj och barn. Det var bestämt sedan länge att jag skulle gå med min sidekick Melanie. man kunde även ansöka om att bli VIP bloggare och få goodiebag, sittplats vid scenen samt förtur till kön. Om man behövde ett hotellrum kunde man anta erbjudande på hotellrum för 2 för endast 500kr på Elite Hotell
 
Jag hade ordnat barnvakt imed jag vill slippa jaga rätt på en busig aktiv liten 2åring när jag är höggravid. Ibland behöver jag lite egentid och det förtjänar jag. Jag brukar annars passa dottern och aktivera henne men ibland måste man vara mindre perfekt och mer egoistisk. 
 
När vi kom dit var det inte mycket folk, alla stod och väntade på att scenframträdande skulle börja. I rummet fanns det ett bord med LEGO för barnen att bygga med.

Walles&Glantz företrädarna, Emelie & Camilla började showa loss och visa vad de har fått syssla med under hela året som gått, det blev en snabb bildspel på duken.
 
Det var även prisutdelning till Årets Föräldrarblogg & Årets Förebild på sociala medier.
Årets Föräldrarblogg blev Jessica Lagergren på http://blogg.loppi.se/jessicalagergren
Årets Förebild på sociala medier blev Jennifer Reinhold på  http://frureinhold.se/
 
Dessa företag eller organisationer pratade om vad de gör: ME&I, Scandinavian Photo, Billmate, Galderma, Laura Ashley, Everyday Solutions, Sleepcarrier, School Boost Network och till sist blev det modevisning med ME&I, LAURA ASHLEY och KIDS AGENCY. Ett framträdande med flickor i yngre ålder som körde gymnastikdans showade loss och det var härligt att se men tyvärr han jag inte ta några bilder då folk stod i vägen.Sist men inte minst blev det shopping eller besöka olika företag och deras monter/stånd.
 
Jag var väldig nyfiken på Everyday Solutions företaget. De är Lundabaserade och du har kanske sett deras produkt, en band som man sätter på nappflaskan som indikerar antingen det är för hett eller kall så man slipper bränna sig när man ska ge sitt barn välling eller modermjölksersättning. De har även två andra bra produkter i sitt sortiment. År 2016 kommer de att lansera detta: En plastflaska som växer med hela familjen. Man köper bara locket som tillbehör eller kan köpa det separat. Hur som helst så betyder det när du inte använder det kan du platta ner den och spara plats i väskan och vika ut den när den behövs. Smidig va?  
 
 
Scandinavian Eco hade jättefina saker till barn, speciellt dem gulliga virkade djuren.
 
 
Malmo City hade en Instagram tävling där mitt bidrag ser ut såhär, jag röker en gammaldags pipa. Min tanke är att göra en uppmärksam på Prostatacancer där september brukar vara den månad som man uppmärksammar det.
 
 
Jag önskar jag kunde slå in lika snygga paket!
 
Romantiska saker från Laura Ashley, de har heminredning och mode. De har 10 kollektioner där de har 20 tema på varje kollektion när det gäller mode. De sysslar mycket med olika koncept.
 
Coola heminredningsaker med både modernt stilistisk och naturmaterial inredning från zelected by houze.
 
Lovemade goda ekologiska barnmat, man kan köpa dessa i ICA butiker. Längtar tills jag får prova några av dem på min nästa bebis. fast jag måste nog frysa ner en eller två burkar då de är rekommenderade ålder på burkarna och de håller inte hur länge som helst.
 
Sleepcarrier, en horisontell ligglift bärsele som man kan använda som lekmatta och babynest eller vagga barnet till sömns. Längden på liften är ca 75cm. En typisk pappapryl för den moderne mannen som vill avlasta partnern med att vagga bebisen. 
 
 
Me&I, Kids Agency och JNY är tre företag med snygga och coola barnkläder som är annorlunda.
 

Kläder från JNY, speciellt de coola regnbågsfärgade dropparna mot det svarta var ju ursnygga!

Företaget Galderma som har bland annat Restylane och Basiron i sin produktporfolio hade dessa godsaker i sin monter. man fick även en slags läppglans som tar fram bärarens naturliga färg. Ingen annan kommer att få samma färg som du har plus hudvårdsproduktprover fick man med sig.

 
COOL MINDS och SCHOOL BOOST NETWORK är två viktiga organisationer som ska boosta våra barn i skolåldern genom experimentera med kemi/biologi/teknik/elektronik samt skapa morgondagens entreprenörer och bevara deras kreativitet.
 
World of Shape, om du behöver gå ner lite föräldrarkilon efter barnet är fött är det här kanske något för dig? De skräddarsyr din program. Kolla in deras hemsida
 
Denna snygga och praktiska termos som jag fick i min goodiebag kommer från Billmate, om du behöver en lösning för att kunna ta betalt på din blogg elelr webshop!
 

Sist men inte minst, är man bloggare så behöver man bilder, det ger oerhört mycket tillbaka till läsare att se vad man menar. De kan hjälpa dig att välja rätt kamera eller videospelare. De håller även i fotokurser med mera. vem pratar jag om då? Jo det är ju Scandinavian Photo jag menar. De har även en videoinspelningssak som gör att man kan vara darrig på handen och bilden som man spelar in inte alls blir sådär skakig. Perfekt för alla som gillar att videofilma men inte förstått tekniken ännu.

 

 Goodiebags på rad till VIP ( JAG )
 
 
Som innehöll dessa saker samt en rabattkod på Magic Steps och en sexleksak. Det kom med en massa infomaterial från medverkande företag också men de fick inte plats på bilden.
 

 Phew, det var trevligt event men ganska ansträngande för lilla mig. Det trodde inte jag.för det slutade med att jag vilade mig på kvällen senare i ca 3-4 timmar innan jag kunde ta mig samman och städa undan lite saker och gömma goodiebagen från min klåfingriga dotter. 






 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0