Hej Världen! Bye Bye världen

Den 30 nov kom vår efterlängtade dotter efter ca 2h värkarbete och krystandet. Trodde inte den andra förlossningen skulle gå snabbare än det första som varade i ca 5h inklusive värkarbete. Jag hade ingen aning att jag skulle föda när jag väl åkte in på rutinkontroll strax innan lunch. Allt jag visste är jag skulle föda den dagen men trodde inte det skulle ske så snart och så snabbt. Under rutinkontrollen fick jag oregelbundna värkar och min barnmorska ville inte släppa hem mig utan att någon på förlossningen fick undersöka mig och ge ett andra omdöme. Väl där kom jag inte ut för att äta lunch ens, utan födde kl 13:15. Min man som inte var med mig kom 13:25 eftersom taxin var försenad och jag insåg inte att det skulle ta så snabbt. Trodde det skulle dröja minst en timme med intensiv smärta innan krystningsarbetet kom igång. Jag mindes att jag fick ett sms från syrran kl 12:35 där hon frågade när tidigast hon kunde komma på besök. Jag hade berättat att jag var på förlossningen. Jag mindes bara att efter den tiden slängde jag min telefon på fåtöljen bredvid mig för att undvika att den hamnade i golvet och förstöras. Därefter mindes jag bara att jag hann ta tre gånger på lustgasen innan krystandet började och hon var ute. 
Hej världen! 


I samband med barnafödandet brukar man i kinesisk kultur sitta hemma en månad, vila, sova och äta mycket näringsrik mat där buljongsoppa med ingefära och kyckling en basrätt. Man ska undvika gå ut,endast för att göra läkarbesök. Så Hejdå världen! Vi ses efter ca Lucia!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Journal Of A Gastronomiac

En kinesisk matälskare som bloggar om allt mellan himmel o jord. Mina intressen är gratissaker, tävlingar, events, barn,mat, odling och läsning. Om du vill ha kontakt med mig kan ni skriva till [email protected]

RSS 2.0